3 типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics - Інтернет агенство -【BEEART】- реклама в інтернеті
3 типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics

3 типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics

Типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics

У грамотно побудованому маркетингу процес аналізу та інтерпретації даних ведеться постійно. Однак, щоб розпочати аналіз, дані необхідно зібрати та обробити. Коректне налаштування системи аналітики допомагає уникнути зайвих етапів у обробці даних та своєчасно аналізувати їх.

Одна з найпопулярніших систем веб-аналітики – Google Analytics. Кожен маркетолог так чи інакше з нею працює та налаштовує під себе. У цій статті на прикладах завдань розберемо три найпоширеніші помилки в налаштуванні уявлень Google Analytics, а також дамо інструкцію, як їх виправити:

Некоректний облік органіки Яндекса у Google Analytics

Задача 1. Порівняти ефективність органічної видачі цього року з минулим.

Уявіть, що ви відкриваєте в Google Analytics звіт «Джерело трафіку/Канали» та бачите в ньому такі джерела: yandex.ru/referral, yandex.by/referral.

3 типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics 1

Мабуть, у вас виникнуть питання: що ховається за yandex..*/referral і чому в Яндекс.Метриці немає такого джерела?

3 типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics 2

Причина. Яндекс постійно покращує спосіб відстеження трафіку, але Google Analytics не враховує цих нововведень. З цієї причини у звітах за умовчанням не завжди коректно визначається органічний трафік із пошуку Яндекса, і більша частина цього трафіку потрапляє до каналу referral. Тому при аналізі органічного трафіку Яндекса у звітах Google Analytics, всі джерела yandex.*/referral необхідно аналізувати спільно.

Як виправити? У робочому поданні слід налаштувати фільтр, який буде перетворювати yandex.*/referral на yandex/organic. Перед використанням рекомендуємо перевірити налаштування фільтра в тестовому поданні.

3 типові помилки при настроюванні веб-аналітики в Google Analytics 3

Невиключені параметри URL

Задача 2. Визначити топ-10 популярних сторінок та дізнатися, як користувачі переміщуються сайтом.

Ви заходите у звіт «Поведінка/Контент сайту/Всі сторінки» в Google Analytics і формуєте топ-10 сторінок, додаєте сортування за спаданням для стовпця «Перегляди сторінок», щоб знайти те, що найбільше переглядаються. Проте робити висновки поки що рано. Якщо відсортувати цей стовпець за зростанням, ви можете побачити безліч сторінок з одиничним переглядом, які не зарахувалися в основному посиланні сторінки.

Приклад звіту «Поведінка/Контент сайту/Всі сторінки» у Google Analytics із сортуванням за зростанням у стовпці «Перегляди сторінок»

Причина. Це сталося через зайві параметри на адресу сторінки: fbclid, _ga, yclid та ін. Обробка таких даних займає більше часу, і робити висновки на їх основі складно.

Якщо параметри не виключені, аналізувати відвідуваність сторінок буде незручно, тому що Google Analytics сприйматиме одну сторінку з різними додатковими параметрами в посиланні як різні сторінки (наприклад, сторінки з параметром fbclid — функцією автоматичної позначки у Facebook).

Крім цього, на всі дані накладаються кількісні обмеження. У стандартній версії Google Analytics до щоденних зведених таблиць включається до 50 000 рядків, у Google Analytics 360 — до 1 000 000 рядків, решта рядків замінюється одним рядком під назвою «Інші».

Як виправити? Підготувати список необхідних для виключення параметрів URL-адреси та вказати їх у налаштуваннях робочого подання.

Приклад виключення параметрів fbclid, _ga, yclid, openstat:

Виключення параметрів з URL у робочому поданні Google Analytics

Якщо ви хочете виключити не певні мітки, а всі мітки, що зустрічаються в URL, можна налаштувати розширений фільтр.

Налаштування розширеного фільтра для виключення тегів в URL у робочому поданні Google Analytics

Відсутність «бекапного» профілю

Задача 3. Ви помітили, що у звітах Електронної торгівлі за останній тиждень різко зменшилася кількість успішних транзакцій. При цьому їх кількість у CRM залишилася на колишньому рівні. В чому причина?

Перевіривши всі налаштування уявлення, ви прийшли до висновку, що проблема не в Google Analytics. Оскільки дані про транзакції надходять через Measurement Protocol, ви вирішили перевірити коректність https запиту – ймовірно, у ньому є помилка. Однак https запит виявився коректним.

Причина. Якби ви заздалегідь передбачали такий випадок і створили Raw Data View («чисте») уявлення, то швидше вирішили б цю проблему. У Raw Data View є транзакції, а значить проблеми в налаштуваннях та фільтрах. Виявляється, хтось виключив звернення роботів і павуків у Master View (робочому) поданні, що і вплинуло на кількість транзакцій.

Виключення звернень роботів та «павуків» у налаштуваннях подання

Як виправити? Для того щоб не втратити оригінальні дані під час додавання нових фільтрів та інших коригувань на рівні представлення, рекомендуємо створювати як мінімум Raw Data View (чисте), Test View (тестове) і Master View (робоче) представлення.

  • Подання Raw Data View залишається недоторканим протягом усього життя ресурсу і не містить жодного фільтра. У ньому зберігаються «сирі» – чисті – дані.
  • Test View — призначене для тестування планованих змін уявлення Master View, наприклад нових фільтрів.
  • Master View представлення містить перевірені у тестовому поданні фільтри.

Приклад структури облікового запису Google Analytics з Raw Data View, Test View та Master View

Будьте готові до таких ситуацій, у кожному лічильнику Google Analytics створюйте чисту виставу та подання для тестів.

Якісно налаштована аналітика – ключ до розуміння поведінки користувачів та підвищення ефективності маркетингу. У цій статті ви дізналися про найпоширеніші помилки при настроюванні уявлень у Google Analytics. Давайте підіб’ємо підсумок, які мінімальні «гігієнічні» заходи допоможуть вам витрачати менше часу на підготовку даних до аналізу:

  1. Налаштування фільтра, який буде коректно відображати yandex/organic в Master View представленні.
  2. Виключення параметрів URL, які заважають агрегації даних по одній сторінці, в параметрах Master View уявлення.
  3. Створення “бекапного” профілю для тестування та роботи з фільтрами у Google Analytics.

Copyright ©. Агентство Beeart 2017 – 2022 Всі права зашищені. ФОП Бабинець С.Ю